L'educació la contruïm entre tots

L'educació la contruïm entre tots

dimecres, 20 de maig del 2015

CONCLUSIONS

La valoració de les meves pràctiques és molt positiva. Com ja he esmentat anteriorment, he realitzat les pràctiques en el mateix centre què l'anterior semestre. Això ha fet que pugui fer una avaluació i aprenentatge més lineal, fent un seguiment dels casos iniciats. Cal dir què en el primer Pràcticum ja vaig començar a aprofundir en l'àmbit de l'atenció i assessorament psicopedagògic amb els infants del centre. Per tant, aquest segon pràcticum m'ha servit per aprofundir en els diferents plans d'Intervenció Psicopedagògics i conèixer el funcionament del centre en altres sentits ( casos de psicologia, sessions d'avaluació de les terapeutes, reunions amb famílies i serveis externs, casos pericials, assessoraments escolars...)



La meva tutora de pràctiques i l'altre terapeuta del centre m'ha guiat al llarg de tot el procés. El fet de realitzar el pràcticum I i II allà ha fet què hi hagi un clima de confiança afavorint les meves intervencions i els aprenentatges.  La intervenció psicopedagògica és un procés dinàmic en el qual s'ha d’anar ajustant les decisions i actuacions a les noves necessitats i realitats que anem trobant.

Aspectes positius del treballar en equip del centre:
  • Oferir una millor ajuda als pacients del centre; servei de qualitat
  • Permet fer una millor anàlisi de les dificultats i/ o problemes
  • Actuar amb criteris coherents
  • Augmentar el sentiment de pertinença en el grup
  • Aprenentatge cooperatiu
Realment les dues terapeutes són molt bones professionals, fan un bon equip de treball i creuen en allò què fan. El seu pensament respecte l'àmbit d'intervenció i l'enfocament es basa en la formació continuada i anar reciclant tots els coneixements adquirits per donar la millor resposta als pacients per la societat actual que vivim.


En els Plans d'intervencions dels casos que he portat a terme, he pogut seguir la gran majoria dels objectius establerts a l'inici. D'altres els he tingut què modificar, ja sigui per manca de sessions, per implicació de la família o simplement per l'avaluació continuada. He vist què s'han de proposar en les sessions de treballs objectius què requereixin un  esforç però que siguin apropiats i assumibles. El fet què hi hagi una avaluació continuada implica que constantment es modifiquen activitats, plans de treballs, continguts...


L’avaluació psicopedagògica forma part del procés de detecció i avaluació de les necessitats i la planificació, aplicació i valoració de les mateixes. Aquestes reflexions han d'anar dirigides a les futures decisions dels nous objectius per la millora del desenvolupament dels pacients i de les actuacions dels professionals.

 
Voldria donar les gràcies a les dues terapeutes de l'Institut Alba. He après moltíssim i han fet què el temps què he destinat al Pràcticum fos enriquidor, motivant i divertit!




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada