FASE 1 : PLANIFICACIÓ Organitzar la proposta metodològica en les diferents intervencions DATA: 3 i 5 de març HORES: 2h |
Objectius:
1. Revisar i concretar l’horari
prèviament establert
2. Acordar els moments d’intervenció
de les sessions
3. Crear contextos col·laboratius amb
les terapeutes
4. Establir els aspectes més
importants de cada pacient per treballar en les sessions d’intervenció
directa.
Les activitats per dur a terme
aquests objectius ha estat la concreció dels objectius a treballar amb els usuaris
a partir d'un treball previ i una reunió amb les psicopedagogues del centre.
Per dur a terme el procés d'aquesta fase vaig planificar la reunió per
exposar els objectius a treballar i valorar l'enfocament de les sessions. Vam
acordar l'horari en funció dels quatre casos, reflexionant sobre el seguiment
de la intervenció.
|
FASE 2 : ANÀLISI
DOCUMENTAL I RECOLLIDA D’INFORMACIÓ Revisar la informació de cada pacient, valorar les intervencions realitzades fins el moment i concretar les activitat sde les sessions en base a la metodologia acordada. DATA: horari establert HORES: 10h |
Objectius:
1. Conèixer la situació en què es
troben els quatre casos d’intervenció
2. Analitzar el treball que s’ha
realitzat en els dos mesos anteriors; els avenços i / o dificultats que s’han
produït, la situació familiar i context pròxim, nous tests que s’ha pogut
realitzar…
3. Establir el Pla d’actuació a
partir dels objectius generals establerts amb els infants, concretant els
continguts i activitats de les sessions.
Aquests objectius els he portat a terme a
partir de l’anàlisi de les informacions dels pacients, els recursos materials
del centre i de l’escola on treballo, i reunions establertes amb les
psicopedagogues. Per fer el Pla d’Actuació vaig utilitzar graelles per seqüenciar
les sessions i per recollir les valoracions de les sessions. Amb les reunions
de seguiment i les meves reflexions vaig modificar ítems de les graelles de
recollida d’informació i vaig afegir un altre registre més visual i pràctic
per a cada cas d’intervenció.
|
FASE 3 : INTERVENCIÓ Portar a terme la programació establerta. DATA: horari establert HORES: 48h |
Objectius:
1. Observar i entendre els diferents
rols psicopedagògics que adopten les terapeutes
2. Aprendre les diferents
intervencions que es poden fer
3. Valorar les possibles
modificacions que es poden donar al llarg del procés
4. Conèixer diferents probes que es
realitzen per a fer l’aproximació diagnostica
5. Realitzar tests sota la supervisió
de la tutora
6. Fer intervencions directes amb els
infants a partir del pla d’actuació establert
7. Elaborar tot el material que sigui
necessari
8. Consultar el material bibliogràfic
pertinent de cada situació
9. Observar sessions de treball que
es realitzen amb els pares
10. Seguir tot el procés que es duu a
terme amb cada pacient
11. Avaluar l’assoliment dels
objectius establerts
Aquests objectius són la intervenció directa amb els quatre casos. A partir del Pla establert
anava preparant sessions en funció dels objectius concrets a treballar, tenint
en compte l’avaluació continuada. Cada sessió ha estat supervisada abans i després.
Aquestes reflexions eren enriquidores per les dues parts. L’avaluació
continuada de cada cas fa què el Pla d’intervenció es vagi modificant. Es pot
fer una planificació dels aspectes més importants a treballar, però és el
dia a dia qui et marca el ritme. Les diferents graelles de recollida d’informació
i valoracions han estat de gran utilitat. He pogut aprofundir en l'aplicació de diversos
tests.
|
FASE 4: AVALUACIÓ Avaluar de forma continuada el procés DATA: horari establert* HORES: 15h |
Objectius:
1. Avaluar totes les parts de
2. Avaluar les intervencions i els
materials proposats ( objectius i continguts)
3. Valorar els objectius aconseguits
en les intervencions de cada pacient
4. Reflexionar sobre l'enfocament i
metodologia aplicada
5. Establir els aspectes a continuar
treballant amb els usuaris.
6. Grau d'aprenentatge partint dels
coneixements previs
7. Treball de l'equip psicopedagògic
vers les meves pràctiques
Aquests
objectius s’ha dut a terme al llrag de tot el procés. L’avaluació continuada és
la base per assegurar l’èxit. El Pla d’actuació és va modelant al llarg de
les diferents terapies, inclós en una mateixa sessió s’ha d’estar obert a
canviar els objectius previs establerts; és el subjecte qui va conduint el
treball. Ës bàsic la bona coordinació entre els professionals que
intervenen. Les reglexions diàries i les reunions de coordinació i valoració han guiat el meu procés d'aprenentatge i d'avaluació.
|
L'objectiu principal de les meves pràctiques de psicopedagogia és poder aplicar i reflexionar sobre els coneixements adquirits , aprendre el funcionament d'un context no formal i aprofundir dins d'aquest marc d'intervenció.
L'educació la contruïm entre tots
dimecres, 20 de maig del 2015
VALORACIÓ DE LA PROPOSTA METODOLÒGICA
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada