L'educació la contruïm entre tots

L'educació la contruïm entre tots

dimecres, 20 de maig del 2015

VALORACIÓ DE LA PROPOSTA METODOLÒGICA



FASE 1 : PLANIFICACIÓ
Organitzar la proposta metodològica en les diferents intervencions
DATA: 3 i 5 de març HORES: 2h
Objectius:
1.      Revisar i concretar l’horari prèviament establert
2.      Acordar els moments d’intervenció de les sessions
3.      Crear contextos col·laboratius amb les terapeutes
4.      Establir els aspectes més importants de cada pacient per treballar en les sessions d’intervenció directa.
 
Les activitats per dur a terme aquests objectius ha estat la concreció dels objectius a treballar amb els usuaris a partir d'un treball previ i una reunió amb les psicopedagogues del centre. Per dur a terme el procés d'aquesta fase vaig planificar la reunió per exposar els objectius a treballar i valorar l'enfocament de les sessions. Vam acordar l'horari en funció dels quatre casos, reflexionant sobre el seguiment de la intervenció.
FASE 2 : ANÀLISI DOCUMENTAL I RECOLLIDA D’INFORMACIÓ
Revisar la informació de cada pacient, valorar les intervencions realitzades fins el moment i concretar les activitat sde les sessions en base a la metodologia acordada. DATA: horari establert HORES: 10h
Objectius:
1.      Conèixer la situació en què es troben els quatre casos d’intervenció
2.      Analitzar el treball que s’ha realitzat en els dos mesos anteriors; els avenços i / o dificultats que s’han produït, la situació familiar i context pròxim, nous tests que s’ha pogut realitzar…
3.      Establir el Pla d’actuació a partir dels objectius generals establerts amb els infants, concretant els continguts i activitats de les sessions.
 
Aquests objectius els he portat a terme a partir de l’anàlisi de les informacions dels pacients, els recursos materials del centre i de l’escola on treballo, i reunions establertes amb les psicopedagogues. Per fer el Pla d’Actuació vaig utilitzar graelles per seqüenciar les sessions i per recollir les valoracions de les sessions. Amb les reunions de seguiment i les meves reflexions vaig modificar ítems de les graelles de recollida d’informació i vaig afegir un altre registre més visual i pràctic per a cada cas d’intervenció.
 
FASE 3 : INTERVENCIÓ
Portar a terme la programació establerta.
DATA: horari establert HORES: 48h
Objectius:
1.      Observar i entendre els diferents rols psicopedagògics que adopten les terapeutes
2.      Aprendre les diferents intervencions que es poden fer
3.      Valorar les possibles modificacions que es poden donar al llarg del procés
4.      Conèixer diferents probes que es realitzen per a fer l’aproximació diagnostica
5.      Realitzar tests sota la supervisió de la tutora
6.      Fer intervencions directes amb els infants a partir del pla d’actuació establert
7.      Elaborar tot el material que sigui necessari
8.      Consultar el material bibliogràfic pertinent de cada situació
9.      Observar sessions de treball que es realitzen amb els pares
10.  Seguir tot el procés que es duu a terme amb cada pacient
11.  Avaluar l’assoliment dels objectius establerts
 
Aquests objectius són la intervenció directa amb els quatre casos. A partir del Pla establert anava preparant sessions en funció dels objectius concrets a treballar, tenint en compte l’avaluació continuada. Cada sessió ha estat supervisada abans i després. Aquestes reflexions eren enriquidores per les dues parts. L’avaluació continuada de cada cas fa què el Pla d’intervenció es vagi modificant. Es pot fer una planificació dels aspectes més importants a treballar, però és el dia a dia qui et marca el ritme. Les diferents graelles de recollida d’informació i valoracions han estat de gran utilitat. He pogut aprofundir en l'aplicació de diversos tests.
FASE 4: AVALUACIÓ
Avaluar de forma continuada el procés
DATA: horari establert* HORES: 15h
Objectius:
1.      Avaluar totes les parts de la Pla d'Actuació durant el procés
2.      Avaluar les intervencions i els materials proposats ( objectius i continguts)
3.      Valorar els objectius aconseguits en les intervencions de cada pacient
4.      Reflexionar sobre l'enfocament i metodologia aplicada
5.      Establir els aspectes a continuar treballant amb els usuaris.
6.      Grau d'aprenentatge partint dels coneixements previs
7.      Treball de l'equip psicopedagògic vers les meves pràctiques
 
Aquests objectius s’ha dut a terme al llrag de tot el procés. L’avaluació continuada és la base per assegurar l’èxit. El Pla d’actuació és va modelant al llarg de les diferents terapies, inclós en una mateixa sessió s’ha d’estar obert a canviar els objectius previs establerts; és el subjecte qui va conduint el treball. Ës bàsic la bona coordinació entre els professionals que intervenen. Les reglexions diàries i les reunions de coordinació i valoració han guiat el meu procés d'aprenentatge i d'avaluació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada