L'educació la contruïm entre tots

L'educació la contruïm entre tots

PLA D'INTERVENCIÓ



PROPOSTA METODOLÒGICA

FASE 1 : PLANIFICACIÓ
Organitzar la proposta metodològica en les diferents intervencions
DATA: 3 i 5 de març HORES: 2h
Objectius:
  1. Revisar i concretar l’horari prèviament establert
  2. Acordar els moments d’intervenció de les sessions
  3. Crear contextos col·laboratius amb les terapeutes
  4. Establir els aspectes més importants de cada pacient per treballar en les sessions d’intervenció directa.
Destinataris/Àrees: Tutora de pràctiques i psicopedagoga del centre

ACTIVITATS I CONTINGUTS
  1. Reunió amb les dues psicopedagogues del centre
  2. Concreció dels objectius generals ha treballar amb cada pacient.
  3. Establiment de l’enfocament de les observacions i intervencions
  4. Reflexió sobre l’avaluació del procés

INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
  1. Guió dels aspectes a tractar en la planificació
  2. Reunió per arribar a acords i establir l’horari.
  3. Horari de les pràctiques
  4. Graella per registrar els principals objectius a treballar amb els infants
INDICADORS D’AVALUACIÓ
  1. Actitud de la tutora de pràctiques i de la psicopedagoga del centre
  2. Valoració de les expectatives de la tutora a partir del plantejament de les actuacions proposades
  3. Informació recollida
  4. Reflexió de la meva actuació en l’organització de la planificació.

FASE 2 : ANÀLISI DOCUMENTAL I RECOLLIDA D’INFORMACIÓ
Revisar la informació de cada pacient, valorar les intervencions realitzades fins el moment i concretar les activitat sde les sessions en base a la metodologia acordada. DATA: horari establert HORES: 10h
Objectius:
  1. Conèixer la situació en què es troben els Quatre casos d’intervenció
  2. Analitzar el treball que s’ha realitzat en els dos mesos anteriors; els avenços i / o dificultats que s’han produït, la situació familiar i context pròxim, nous tests que s’ha pogut realitzar…
  3. Establir el Pla d’actuació a partir dels objectius generals establerts amb els infants, concretant els continguts i activitats de les sessions.
Destinataris: les dues psicopedagogues del centre

ACTIVITATS I CONTINGUTS
  1. Reunió amb les psicopedagogues per explicar els aspectes més importants dels pacients que han variat al llarg dels dos mesos
  2. Anàlisi dels expedients individuals per extreure la informació concreta de les actuacions realitzades
  3. Concreció de les sessions de treball de manera seqüenciada que duré a terme en base a la metodologia establerta.
  4. Recerca de materials i/o recursos per dur a terme les sessions
  5. Elaboració d’activitats concretes
  6. Valoració amb la tutora de la proposta concreta del Pla d’Actuació
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
  1. Plantilla per registrar tota la recollida d’informació
  2. Historial dels pacients, proves realitzades fins al moment, objectius a treballar, entrevistes amb altres professionals de fora del centre
  3. Materials de consulta disponibles al centre
  4. Lectures de les bibliografies necessàries per porta a terme les intervencions com a psicopedagoga
  5. Graella per seqüenciar les sessions dels infants
  6. Graella per avaluar totes les parts del procés

INDICADORS D’AVALUACIÓ
  1. Grau de coneixement adquirit dels casos
  2. Pla d’actuació concret de les sessions de treball del pràcticum
  3. Aconseguir un pla d’actuació acord amb els objectius establerts
  4. Aplicació dels coneixements adquirits a partir dels materials de consulta.
  5. Valoració de la tutora de pràctiques
  6. Valoració de la graella avaluativa.
FASE 3 : INTERVENCIÓ
Portar a terme la programació establerta.
DATA: horari establert HORES: 48h
Objectius:
  1. Observar i entendre els diferents rols psicopedagògics que adopten les terapeutes
  2. Aprendre les diferents intervencions que es poden fer
  3. Valorar les possibles modificacions que es poden donar al llarg del procés
  4. Conèixer diferents probes que es realitzen per a fer l’aproximació diagnostica
  5. Realitzar tests sota la supervisió de la tutora
  6. Fer intervencions directes amb els infants a partir del pla d’actuació establert
  7. Elaborar tot el material que sigui necessari
  8. Consultar el material bibliogràfic pertinent de cada situació
  9. Observar sessions de treball que es realitzen amb els pares
  10. Seguir tot el procés que es duu a terme amb cada pacient
  11. Avaluar l’assoliment dels objectius establerts

Destinataris: Psicopedagogues, els Quatre casos d’intervenció, les famílies.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
  1. Observació directe de les diferents actuacions
  2. Intervenció directa amb els usuaris
  3. Consulta de tot el material necessari
  4. Valoració de cada intervenció amb la tutora
  5. Seguiment dels casos
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
  1. Entrevistes i reunions
  2. Observació
  3. Intervenció directa en les activitats de les sessions de treballs
  4. Tests diversos: RAVEN, K-BIT….
  5. Planificació del Pla d’actuació
  6. Graella per registrar i valorar les intervencions dels infants
  7. Graella de la meva intervenció
INDICADORS D’AVALUACIÓ
  1. Valoració per part de la tutora de pràctiques i de la psicopedagoga
  2. Grau d’assoliment dels objectius treballats
  3. Aplicació dels diferents aprenentatges realitzats en tot el procés
  4. Graella avaluativa de la meva intervenció
  5. Relació establerta amb l’equip de treball
FASE 4: AVALUACIÓ
Avaluar de forma continuada el procés
DATA: horari establert* HORES: 15h
Objectius:
  1. Avaluar totes les parts de la Pla d'Actuació durant el procés
  2. Avaluar les intervencions i els materials proposats ( objectius i continguts)
  3. Valorar els objectius aconseguits en les intervencions de cada pacient
  4. Reflexionar sobre l'enfocament i metodologia aplicada
  5. Establir els aspectes a continuar treballant amb els usuaris.
  6. Grau d'aprenentatge partint dels coneixements previs
  7. Treball de l'equip psicopedagògic vers les meves pràctiques
Destinataris: la pròpia actuació, el Pla d'Actuació, els materials preparats, els pacients, les professionals del centre, recursos del centre.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
  1. Reunions establertes per poder avaluar les meves actuacions.
  2. Valoració de les activitats i materials utilitzats en les intervencions
  3. Activitats amb els pacients per conèixer el punt de partida i l'assoliment dels objectius
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
  1. Reunions
  2. Graelles per avaluar el procés
  3. Document avaluatiu per part del centre de pràctiques
  4. Reflexions setmanals de l'evolució al centre
INDICADORS D’AVALUACIÓ
  1. Reflexions amb l'equip psicopedagògica
  2. Grau d'adquisició dels objectius plantejats amb els pacients
  3. Grau de satisfacció del centre
  4. Valoració personal de les intervencions

HORARI
DILLUNS
DIMARTS
DIMECRES
DIJOUS
DIVENDRES
17h-18h

Cas 1

Cas 2

18h-19h

Reunió tutora

Material i seguiment
Cas3
19h-20h




Cas 4

  • Horari establert




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada