FASE
1 : PLANIFICACIÓ
Organitzar
la proposta metodològica en les diferents intervencions
DATA:
3 i 5 de març
HORES: 2h
|
Objectius:
Revisar
i concretar l’horari prèviament establert
Acordar
els moments d’intervenció de les sessions
Crear
contextos col·laboratius amb les terapeutes
Establir
els aspectes més importants de cada pacient per treballar en les
sessions d’intervenció directa.
Destinataris/Àrees:
Tutora de pràctiques i psicopedagoga del centre
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
Reunió
amb les dues psicopedagogues del centre
Concreció
dels objectius generals ha treballar amb cada pacient.
Establiment
de l’enfocament de les observacions i intervencions
Reflexió
sobre l’avaluació del procés
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
Guió
dels aspectes a tractar en la planificació
Reunió
per arribar a acords i establir l’horari.
Horari
de les pràctiques
Graella
per registrar els principals objectius a treballar amb els
infants
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
Actitud
de la tutora de pràctiques i de la psicopedagoga del centre
Valoració
de les expectatives de la tutora a partir del plantejament de les
actuacions proposades
Informació
recollida
Reflexió
de la meva actuació en l’organització de la planificació.
|
FASE
2 : ANÀLISI DOCUMENTAL I RECOLLIDA D’INFORMACIÓ
Revisar
la informació de cada pacient, valorar les intervencions
realitzades fins el moment i concretar les activitat sde les
sessions en base a la metodologia acordada.
DATA: horari establert
HORES: 10h
|
Objectius:
Conèixer
la situació en què es troben els Quatre casos d’intervenció
Analitzar
el treball que s’ha realitzat en els dos mesos anteriors; els
avenços i / o dificultats que s’han produït, la situació
familiar i context pròxim, nous tests que s’ha pogut
realitzar…
Establir
el Pla d’actuació a partir dels objectius generals establerts
amb els infants, concretant els continguts i activitats de les
sessions.
Destinataris:
les dues psicopedagogues del centre
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
Reunió
amb les psicopedagogues per explicar els aspectes més importants
dels pacients que han variat al llarg dels dos mesos
Anàlisi
dels expedients individuals per extreure la informació concreta
de les actuacions realitzades
Concreció
de les sessions de treball de manera seqüenciada que duré a
terme en base a la metodologia establerta.
Recerca
de materials i/o recursos per dur a terme les sessions
Elaboració
d’activitats concretes
Valoració
amb la tutora de la proposta concreta del Pla d’Actuació
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
Plantilla
per registrar tota la recollida d’informació
Historial
dels pacients, proves realitzades fins al moment, objectius a
treballar, entrevistes amb altres professionals de fora del
centre
Materials
de consulta disponibles al centre
Lectures
de les bibliografies necessàries per porta a terme les
intervencions com a psicopedagoga
Graella
per seqüenciar les sessions dels infants
Graella
per avaluar totes les parts del procés
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
Grau
de coneixement adquirit dels casos
Pla
d’actuació concret de les sessions de treball del pràcticum
Aconseguir
un pla d’actuació acord amb els objectius establerts
Aplicació
dels coneixements adquirits a partir dels materials de consulta.
Valoració
de la tutora de pràctiques
Valoració
de la graella avaluativa.
|
FASE
3 : INTERVENCIÓ
Portar
a terme la programació establerta.
DATA:
horari establert
HORES: 48h
|
Objectius:
Observar
i entendre els diferents rols psicopedagògics que adopten les
terapeutes
Aprendre
les diferents intervencions que es poden fer
Valorar
les possibles modificacions que es poden donar al llarg del
procés
Conèixer
diferents probes que es realitzen per a fer l’aproximació
diagnostica
Realitzar
tests sota la supervisió de la tutora
Fer
intervencions directes amb els infants a partir del pla
d’actuació establert
Elaborar
tot el material que sigui necessari
Consultar
el material bibliogràfic pertinent de cada situació
Observar
sessions de treball que es realitzen amb els pares
Seguir
tot el procés que es duu a terme amb cada pacient
Avaluar
l’assoliment dels objectius establerts
Destinataris:
Psicopedagogues, els Quatre casos d’intervenció, les famílies.
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
Observació
directe de les diferents actuacions
Intervenció
directa amb els usuaris
Consulta
de tot el material necessari
Valoració
de cada intervenció amb la tutora
Seguiment
dels casos
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
Entrevistes
i reunions
Observació
Intervenció
directa en les activitats de les sessions de treballs
Tests
diversos: RAVEN, K-BIT….
Planificació
del Pla d’actuació
Graella
per registrar i valorar les intervencions dels infants
Graella
de la meva intervenció
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
Valoració
per part de la tutora de pràctiques i de la psicopedagoga
Grau
d’assoliment dels objectius treballats
Aplicació
dels diferents aprenentatges realitzats en tot el procés
Graella
avaluativa de la meva intervenció
- Relació
establerta amb l’equip de treball
|
FASE
4: AVALUACIÓ
Avaluar
de forma continuada el procés
DATA:
horari establert*
HORES: 15h
|
Objectius:
Avaluar
totes les parts de la Pla d'Actuació durant el procés
Avaluar
les intervencions i els materials proposats ( objectius i
continguts)
Valorar
els objectius aconseguits en les intervencions de cada pacient
Reflexionar
sobre l'enfocament i metodologia aplicada
Establir
els aspectes a continuar treballant amb els usuaris.
Grau
d'aprenentatge partint dels coneixements previs
Treball
de l'equip psicopedagògic vers les meves pràctiques
Destinataris:
la
pròpia actuació, el Pla d'Actuació, els materials preparats,
els pacients, les professionals del centre, recursos del centre.
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
Reunions
establertes per poder avaluar les meves actuacions.
Valoració
de les activitats i materials utilitzats en les intervencions
Activitats
amb els pacients per conèixer el punt de partida i l'assoliment
dels objectius
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
Reunions
Graelles
per avaluar el procés
Document
avaluatiu per part del centre de pràctiques
Reflexions
setmanals de l'evolució al centre
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
Reflexions
amb l'equip psicopedagògica
Grau
d'adquisició dels objectius plantejats amb els pacients
Grau
de satisfacció del centre
Valoració
personal de les intervencions
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada