Tot i què el Pla d'Intervenció està centrat en quatre casos, també observo i participo amb altres pacients. Fa poc va venir un nen de 9 anys què està cursant 4t de Primària. Mostra dificultats en algunes àrees i la família volia pautes. Des d'un primer moment es va veure què el nen no mostrava una actitud pròpia de la seva edat i les psicopedagogues van iniciar una sèrie de tests. Tot perfila cap un cas d'Asperger. Això ha fet què comenci a indagar sobre aquesta patologia. He redactat una sèrie de pautes per donar a l'escola:
Escola
-
Estructurar
sempre què es pugui l’entorn, tot establint rutines, ja que això li donarà
seguretat i li facilitarà l’aprenentatge.
-
Pot ser útil
fer-li un horari mb imatges de manera que ell sàpiga en tot moment què és el
què toca fer.
-
Utilitzar
instruccions senzilles i concises facilitarà la comprensió de les tasques que
ha de realitzar, així com la comprensió d’allò que ha de canviar de la seva
conducta.
-
Oferir una
conducta alternativa a aquella inapropiada i ajudar-lo a realitzar-la.
-
Utilitzar el
reforç enm qualsevol petita millota o esforç per millorar. És aconsellable
alternar el reforç verbal ( molt bé, estic molt contenta…) , amb el reforç
físic ( regal) o una activitat gratificant.
-
És important
fer-li saber per wuin motiu se l’està reforçant.
-
Si
l’aprenentatge què es vol ensenyar al nen és massa complex, dividir-lo en
petites parts per després unir-ho.
-
Anticipar
sempre que sigui possible qualsevol Calvi de la seva rutina.
-
Treball cap
als companys/es perque aprenguin a tolerar la diferència i la diversitat.
-
Acompanyar les
explicacions amb ajudes visulas sempre que es pugui.
-
En cas que
tingui una conducta for de lloc, es millor en ser clar que es el que està
malamente i aplicar una conseqüència lògica més que no pas intentar fer una
reflexió amb ell que se li pot fer llarga i feixuga en la que seguramente li
costarà manetnir l’atenció i per tant li costarà la comprensió.
-
És imporant no
donar per suposat què sap que ha de fer en tot moment, ja que té dificultats
per incorporar de manera espontània normes i pautes socials.
-
Cal tenir en
compte la comprensió literal del llenguatge que té a l’hora de fer-li
esxplicacions. Si bé no al deixar d’utilitzar determinades expressions, si que
és bo explicar-li el significat.
-
Donar opcions
de resposa devant una pregunta complexa.
-
És important
evitar l’aprenentatge per assaig i error. És millor provar si sap com fer una
cosa, i en cas què no en sàpiga donar-li les ajudes necessàries per fer-ho
correctamente i anar-li retirant progressivament. D’aquesta manera facilitem
l’aprenentatge i evitem la desmotivació i la frustació.
-
Intentar
preveure l’aparició de conductes inapropiades observant el que passa abans de
cada una d’elles i com respon el nen i nosaltres. Així més endavant les podem anticipar i buscar alternatives. (
cal tenir en compte les seves hipersensibilitats)
-
Ser
consistent, però flexibles en allò què li demanem, Si un tasca és massa feixuga, la podem reduir,
però ell ha de fer el què està marcat.
Pàgines webs d'interès:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada