L'educació la contruïm entre tots

L'educació la contruïm entre tots

dilluns, 6 d’abril del 2015

ASSESSORAMENT FAMÍLIA I ESCOLA

Tot i què el Pla d'Intervenció està centrat en quatre casos, també observo i participo amb altres pacients. Fa poc va venir un nen de 9 anys què està cursant 4t de Primària. Mostra dificultats en algunes àrees i la família volia pautes. Des d'un primer moment es va veure què el nen no mostrava una actitud pròpia de la seva edat i les psicopedagogues van iniciar una sèrie de tests. Tot perfila cap un cas d'Asperger. Això ha fet què comenci a indagar sobre aquesta patologia. He redactat una sèrie de pautes per donar a l'escola:
Escola
-          Estructurar sempre què es pugui l’entorn, tot establint rutines, ja que això li donarà seguretat i li facilitarà l’aprenentatge.
-          Pot ser útil fer-li un horari mb imatges de manera que ell sàpiga en tot moment què és el què toca fer.
-          Utilitzar instruccions senzilles i concises facilitarà la comprensió de les tasques que ha de realitzar, així com la comprensió d’allò que ha de canviar de la seva conducta.
-          Oferir una conducta alternativa a aquella inapropiada i ajudar-lo a realitzar-la.
-          Utilitzar el reforç enm qualsevol petita millota o esforç per millorar. És aconsellable alternar el reforç verbal ( molt bé, estic molt contenta…) , amb el reforç físic ( regal) o una activitat gratificant.
-          És important fer-li saber per wuin motiu se l’està reforçant.
-          Si l’aprenentatge què es vol ensenyar al nen és massa complex, dividir-lo en petites parts per després unir-ho.
-          Anticipar sempre que sigui possible qualsevol Calvi de la seva rutina.
-          Treball cap als companys/es perque aprenguin a tolerar la diferència i la diversitat.
-          Acompanyar les explicacions amb ajudes visulas sempre que es pugui.
-          En cas que tingui una conducta for de lloc, es millor en ser clar que es el que està malamente i aplicar una conseqüència lògica més que no pas intentar fer una reflexió amb ell que se li pot fer llarga i feixuga en la que seguramente li costarà manetnir l’atenció i per tant li costarà la comprensió.
-          És imporant no donar per suposat què sap que ha de fer en tot moment, ja que té dificultats per incorporar de manera espontània normes i pautes socials.
-          Cal tenir en compte la comprensió literal del llenguatge que té a l’hora de fer-li esxplicacions. Si bé no al deixar d’utilitzar determinades expressions, si que és bo explicar-li el significat.
-          Donar opcions de resposa devant una pregunta complexa.
-          És important evitar l’aprenentatge per assaig i error. És millor provar si sap com fer una cosa, i en cas què no en sàpiga donar-li les ajudes necessàries per fer-ho correctamente i anar-li retirant progressivament. D’aquesta manera facilitem l’aprenentatge i evitem la desmotivació i la frustació.
-          Intentar preveure l’aparició de conductes inapropiades observant el que passa abans de cada una d’elles i com respon el nen i nosaltres. Així més endavant  les podem anticipar i buscar alternatives. ( cal tenir en compte les seves hipersensibilitats)
-          Ser consistent, però flexibles en allò què li demanem,  Si un tasca és massa feixuga, la podem reduir, però ell ha de fer el què està marcat.
 
 
 
Pàgines webs d'interès:
 
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada