L'educació la contruïm entre tots

L'educació la contruïm entre tots

diumenge, 19 d’abril del 2015

LA FAMÍLIA; DIFICULTATS EN LA INTERVENCIÓ PSICOPEDAGÒGICA


En el Pla d’Intervenció del cas 1 hi ha una problemàtica greu; la família no deixa realitzar cap intervenció què no hagi estat pautada a les reunions de coordinació.  La mare, què és realment el membre familiar que s’encarrega de portar-lo, recollir-lo i de valorar el seguiment en les reunions establertes, vol controlar-ho tot. Això dificulta l’evolució de l’Infant. Realment és un cas difícil. Fa poc es va iniciar la intervenció en l’àrea de les matemàtiques, ja que els pares van valorar que li costa seguir els aprentatges a l’escola. Aquest canvi d’actitud va durar una sessió. A la següent sessió ja van verbalitzar que no. És un treball progressiu què s’ha de fer amb els pares, què són l’eix vertebrador de l’evolució i progrés del seu fill. Continuem amb el mateix pla d’intervenció marcat amb el nen, i en les entrades i sortides aprofitem per parlar amb la mare i fer-li veure la realitat, per posteriorment pugui acceptar el pla d’intervenció més apropiat. És vital paper de la família en els processos d’ensenyament- aprenentatges dels infants.

 
Treball amb la família; apropament i diàleg tenir en compte

  • Importància de compartir i unir punts de vista, esforços i recursos per aconseguir el  major desenvolupament del seu fill.
  • Necessitat i reconeixement social per part del centre psicopedagògic.
  • *     Deixar clar sempre que els pares i mares són els que prenen les decisions.
  • Anar dialogant sobre una de les àrees que creiem que s’ha d’intervenir; comencem per les matemàtiques. La informació s’anirà explicant de forma progressiva, en funció de l’actitud què vagin adoptant.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada