En
el Pla d’Intervenció del cas 1 hi ha una problemàtica greu; la família no deixa
realitzar cap intervenció què no hagi estat pautada a les reunions de coordinació. La mare, què és realment el membre familiar
que s’encarrega de portar-lo, recollir-lo i de valorar el seguiment en les
reunions establertes, vol controlar-ho tot. Això dificulta l’evolució de l’Infant.
Realment és un cas difícil. Fa poc es va iniciar la intervenció en l’àrea de
les matemàtiques, ja que els pares van valorar que li costa seguir els aprentatges
a l’escola. Aquest canvi d’actitud va durar una sessió. A la següent sessió ja
van verbalitzar que no. És un treball progressiu què s’ha de fer amb els pares,
què són l’eix vertebrador de l’evolució i progrés del seu fill. Continuem amb
el mateix pla d’intervenció marcat amb el nen, i en les entrades i sortides
aprofitem per parlar amb la mare i fer-li veure la realitat, per posteriorment pugui
acceptar el pla d’intervenció més apropiat. És vital paper de la família en els
processos d’ensenyament- aprenentatges dels infants.
Treball
amb la família; apropament i diàleg tenir en compte
- Importància de compartir i unir punts de vista, esforços i recursos per aconseguir el major desenvolupament del seu fill.
- Necessitat i reconeixement social per part del centre psicopedagògic.
- Deixar clar sempre que els pares i mares són els que prenen les decisions.
- Anar dialogant sobre una de les àrees que creiem que s’ha d’intervenir; comencem per les matemàtiques. La informació s’anirà explicant de forma progressiva, en funció de l’actitud què vagin adoptant.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada