L'educació la contruïm entre tots

L'educació la contruïm entre tots

dimarts, 28 d’abril del 2015

NOVES ESTRATÈGIES D'INTERVENCIÓ

El cas 4 és una nena què fa sessions de psicologia i de psicopedagogia.

En els darrers mesos els pares mostren dificultats de relació amb la nena. Necessiten pautes sovint per poder ajudar-la. La nena té dificultats de relació en tots els àmbits del seu entorn; escola, amics i família. Quan té qualsevol problema, no el sap canalitzar. La seva actitud és gairebé sempre desafiant. Els pares no saben com gestionar-ho, i han decidit fer una sessió al mes amb la terapeuta perquè els hi donin estratègies d'actuació (La nena es mostra més participativa i oberta a l'escolta amb una terapeuta. Per aquest motiu no faig intervenció en aquestes sessions amb la família).

Aquesta actitud desafiant també la mostra en les sessions què fem al centre. La psicopedagoga i jo hem fet un canvi d'estratègia en les sessions: treballar els aspectes acordats en el pla d'intervenció, modificant l'enfocament vers la nena.

En l'anterior sessió vaig crear un material per motivar-la. L'activitat era fer lectura comprensiva, treballant la impulsivitat. La nena no té una forma correcta de treballar les feines, a banda de voler sempre acabar ràpid. Això fa que es confongui molt sovint en la pronunciació de les paraules fent una comprensió baixa del que llegeix.

Els aspectes a treballar són:
  • Seure correctament
  • Respectar el torn de paraula
  • Llegir tranquil·lament
  • Si s'equivoca en una paraula, respirar i llegir més pausadament
  • Preguntar si no entén algun aspecte de la lectura
  • Gaudir del text

Primer de tot vaig preparar una lectura que li motives, en aquest cas va ser la història dels “Gogos”.
Les sis consignes que havia de seguir estaven penjades amb cartells a la pissarra i darrere de cada cartell hi havia un paper amb una sorpresa. Si seguia les normes establertes, què prèviament les havíem parlat, aconseguia la sorpresa; una frase maca, una abraçada, triar un tema per treballar la següent setmana, fer una petita manualitat....

La nena es va motivar molt, va seguir les pautes correctament, i al finalitzar la sessió vam fer la reflexió sobra la feina feta. Si estem bé i escoltem, podem aprofitar les sessions per millorar els aprenentatges i a banda de gaudir i passar una bona estona.


Per fer un bon treball amb la nena és bàsic la col·laboració amb la família, per poder seguir la mateixa línia d'actuació i poder anar modificant el pla d'intervenció en funció dels resultats. Les activitats que realitzem han de ser motivadores per la nena.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada