El cas 4 és una nena què fa sessions
de psicologia i de psicopedagogia.
En els darrers mesos els pares mostren
dificultats de relació amb la nena. Necessiten pautes sovint per
poder ajudar-la. La nena té dificultats de relació en tots els
àmbits del seu entorn; escola, amics i família. Quan té qualsevol
problema, no el sap canalitzar. La seva actitud és gairebé sempre
desafiant. Els pares no saben com gestionar-ho, i han decidit fer una
sessió al mes amb la terapeuta perquè els hi donin estratègies
d'actuació (La nena es mostra més participativa i oberta a
l'escolta amb una terapeuta. Per aquest motiu no faig intervenció
en aquestes sessions amb la família).
Aquesta actitud desafiant també la
mostra en les sessions què fem al centre. La psicopedagoga i jo hem
fet un canvi d'estratègia en les sessions: treballar els aspectes
acordats en el pla d'intervenció, modificant l'enfocament vers la
nena.
En l'anterior sessió vaig crear un
material per motivar-la. L'activitat era fer lectura comprensiva,
treballant la impulsivitat. La nena no té una forma correcta de
treballar les feines, a banda de voler sempre acabar ràpid. Això fa
que es confongui molt sovint en la pronunciació de les paraules fent
una comprensió baixa del que llegeix.
Els aspectes a treballar són:
- Seure correctament
- Respectar el torn de paraula
- Llegir tranquil·lament
- Si s'equivoca en una paraula, respirar i llegir més pausadament
- Preguntar si no entén algun aspecte de la lectura
- Gaudir del text
Primer de tot vaig preparar una lectura
que li motives, en aquest cas va ser la història dels “Gogos”.
Les sis consignes que havia de seguir
estaven penjades amb cartells a la pissarra i darrere de cada cartell
hi havia un paper amb una sorpresa. Si seguia les normes establertes,
què prèviament les havíem parlat, aconseguia la sorpresa; una
frase maca, una abraçada, triar un tema per treballar la següent
setmana, fer una petita manualitat....
La nena es va motivar molt, va seguir
les pautes correctament, i al finalitzar la sessió vam fer la
reflexió sobra la feina feta. Si estem bé i escoltem, podem
aprofitar les sessions per millorar els aprenentatges i a banda de
gaudir i passar una bona estona.
Per fer un bon treball amb la nena és
bàsic la col·laboració amb la família, per poder seguir la
mateixa línia d'actuació i poder anar modificant el pla
d'intervenció en funció dels resultats. Les activitats que realitzem han de ser motivadores per la nena.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada