L'educació la contruïm entre tots

L'educació la contruïm entre tots

divendres, 3 d’abril del 2015

CAS 1: CANVI D'ACTITUD DE LA FAMÍLIA


Inicio el Pla d’Intervenció amb aquest nen. La sessió va enfocada a treballar la velocitat de processament. Preparo una sèrie d’activitats per dur a terme. Tal com he comentat en la història del cas, la família no deixa treballar cap aspecte que no estigui acordat prèviament. El cas 1 mostra moltes dificultats en l’àrea de les matemàtiques, però els pares no deixen què fem cap intervenció. Abans de començar la sessió la mare verbalitza què pot ser, podríem iniciar tasques matemàtiques, ja què li costa seguir amb dificultat els conceptes què treballen a l’aula. Per tant, la sessió què estava preparada canvia completament. Ja què la família es mostra molt tancada en aquest tema, aprofitem i ens dediquem a fer raonament matemàtic, concepte de numeració, operacions….així  podrem mostrar les mancances que té el nen i podrem iniciar un treball en aquesta àrea.


Com què no tenim la sessió preparada hem d’improvisar. Realitzem activitats per valorar el punt de partida en què es troba. Els continguts què vam poder observar són:

 
  1. Nombres i operacions
· Noció de quantitat: molts, pocs, més gran, més petit, igual.

· Nombres fins el 1000

· Utilització de diferents estratègies per comptar.

· Lectura i escriptura dels nombres fins el 100 

· Desenes i unitats.

· Nombres cardinals i ordinals.

· Nombres parells i imparells.

· Ordenació i sèries numèriques.

· La suma i resta portant-ne.

· Resolució de problemes de forma oral.

· Càlcul mental fins el 50

2. Mesura

· Gran, petit, llarg, curt, itineraris.

3. Geometria

· A sobre i a sota. Llarg i curt. Itineraris.

· Esquerra i dreta. A prop i lluny.

· Davant i darrere. Dins i fora. A dalt i a baix.

· Cercle, triangle, quadrat, rectangle. Identificació.

· Els cossos geomètrics: piràmide, cub, con, esfera, prisma.

4. Probabilitat i estadística

· Recerca de combinacions possibles per formar parells d’elements de diferents colors

5. Lògica i llenguatge matemàtic

· Atenció i memòria visual.

· Lògica i sèries geomètriques.

 

Els elements marcats no estan assolits. Per tant, en la gran majoria dels continguts hi ha dificultats. En el moment en què es fa el traspàs d’informació ( 5 minuts al finalitzar la sessió), se li explica a la mare la situació. Ella no mostra gran interés perquè ens centrem en treballar-ho. Anirem valorant en les següents sessions: esperem un canvi d’actitud dels pares, en cas contrari, es farà una actuació amb ells perquè siguin conscients de la situació real del seu fill.


En aquesta experiència he pogut valorar la capacitat de reacció de les psicopedagogues. Per una banda la preparació d’activitats en el mateix moment  per treballar les matemàtiques, tenint present els continguts a valorar, i per altra banda l’actitud vers la família, ja què darrere d’una simple conversa, hi ha una negociació implícita per poder actuar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada