Inicio
el Pla d’Intervenció amb aquest nen. La sessió va enfocada a treballar la
velocitat de processament. Preparo una sèrie d’activitats per dur a terme. Tal
com he comentat en la història del cas, la família no deixa treballar cap
aspecte que no estigui acordat prèviament. El cas 1 mostra moltes dificultats
en l’àrea de les matemàtiques, però els pares no deixen què fem cap intervenció.
Abans de començar la sessió la mare verbalitza què pot ser, podríem iniciar
tasques matemàtiques, ja què li costa seguir amb dificultat els conceptes què
treballen a l’aula. Per tant, la sessió què estava preparada canvia completament.
Ja què la família es mostra molt tancada en aquest tema, aprofitem i ens
dediquem a fer raonament matemàtic, concepte de numeració, operacions….així podrem mostrar les mancances que té el nen i
podrem iniciar un treball en aquesta àrea.
Com
què no tenim la sessió preparada hem d’improvisar. Realitzem activitats per
valorar el punt de partida en què es troba. Els continguts què vam poder
observar són:
- Nombres i operacions
· Noció de quantitat:
molts, pocs, més gran, més petit, igual.
· Nombres fins el 1000
· Utilització de diferents
estratègies per comptar.
· Lectura i escriptura
dels nombres fins el 100
· Desenes i unitats.
· Nombres cardinals i
ordinals.
· Nombres parells i
imparells.
· Ordenació i sèries
numèriques.
· La suma i resta
portant-ne.
· Resolució de problemes
de forma oral.
· Càlcul mental fins el 50
2. Mesura
· Gran, petit, llarg,
curt, itineraris.
3. Geometria
· A sobre i a sota. Llarg
i curt. Itineraris.
· Esquerra i dreta. A prop
i lluny.
· Davant i darrere. Dins i
fora. A dalt i a baix.
· Cercle, triangle,
quadrat, rectangle. Identificació.
· Els cossos geomètrics:
piràmide, cub, con, esfera, prisma.
4. Probabilitat i estadística
· Recerca de combinacions
possibles per formar parells d’elements de diferents colors
5. Lògica i llenguatge matemàtic
· Atenció i memòria
visual.
· Lògica i sèries
geomètriques.
Els
elements marcats no estan assolits. Per tant, en la gran majoria dels
continguts hi ha dificultats. En
el moment en què es fa el traspàs d’informació ( 5 minuts al finalitzar la
sessió), se li explica a la mare la situació. Ella no mostra gran interés
perquè ens centrem en treballar-ho. Anirem valorant en les següents sessions:
esperem un canvi d’actitud dels pares, en cas contrari, es farà una actuació amb
ells perquè siguin conscients de la situació real del seu fill.
En
aquesta experiència he pogut valorar la capacitat de reacció de les
psicopedagogues. Per una banda la preparació d’activitats en el mateix moment per treballar les matemàtiques, tenint present
els continguts a valorar, i per altra banda l’actitud vers la família, ja què darrere
d’una simple conversa, hi ha una negociació implícita per poder actuar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada